♥ ♥ dear husband ♥ ♥

♥ mencintai yang halal itu pasti lebih indah ♥

Tuesday, November 29

kawan vs teman vs my bestfriend

                                                             assalamualaikum....


          arini cik nk story sal kawan@teman@bestfriend...korg msti ade kawan/teman/bestfriend kan...xde sape leh hidup tanpe kawan/teman/bestfriendt kat dunia neyh...mesti dye akan rase sunyi dan susah...ye la, sebab time susah kompom2 kite akn minx bantuan kawan/teman/bestfriend ni kan....time kite ngah happy lagi la kite akn cari dorg..sbb nk share perasaan gumbira tu same2...kan?? hehehe

ni kawan2 cik :D


        cik selongkar lappy cik arini..pastu tejumpe la ayat2 power about kawan@teman@bestfriend neyh...tu yg cik nk share nih...lagi2 cik rindu giler ngan clasmate cik time kola dulu2...ape la yg dorg wat skang ek..rindu x dorg kat cik ek..huhuuhu


      KAWAN..
Bila rasa ingin menangis.. hubungilah aku.. bukan aku nak suruh kau berhenti menangis... tapi mungkin aku boleh menangis dengan kau... tapi tak leh ramai sangat.. nanti habih air mata aku...

Kawan...
Jika terasa tiba2 nak melarikan diri... jauh dari masalah... hubungilah aku... aku takkan suruh kau berhenti.. tapi.. mungkin aku akan berlari bersama kau agar masalah kau boleh selesai... tapi jangan laju sangat, aku lari tak larat.. aku nak kejar.. kaki aku pendek...

Kawan..
Jika kau kecewa keluargamu tak bahagia.. beritahulah aku.. aku takkan buat kau benci kepada ibu bapa kau.. tapi..terimalah segala ketentuan Allah...

Kawan..
Jika kau kecewa dengan hubungan kawan kau tu satu hari nanti... ceritalah pada aku.. aku takkan sebut nama lelaki/wanita itu... tetapi.. cubalah jadi wanita/lelaki yang lebih soleh & solehah...

Tetapi kawan..
Jika suatu hari aku berdiam diri.. aku tidak membalas message kau.. aku tidak angkat panggilan dari kau... hubungilah aku segera... sebab waktu itu aku.. ermmm.. aku amat perlukan kau...

Atau aku sudah tiada lagi di dunia ini..

hidup kalau ade ramai kawan mmg syok ^_^

percaye la...kite xkn leh wat something sorg2....


           wah...sungguh mendalam maksud tersirat ayat2 power  kat atas neyh kan..hehehe    jap...ade lagi...lom abis ag....yg ni versi teman plak...bace tau...


SAHABAT SEJATI

Jika engkau BERBAKTI kepadanya, dia akan 
MELINDUNGIMU

Jika engkau RAPATKAN PERSAHABATAN
dengannya, 
dia akan MEMBALAS BAIK 
PERSAHABATANmu 
Jika engkau memerlukan PERTOLONGANnya, 
dia akan MEMBANTUmu

Jika dia mendapat sesuatu KEBAIKAN 
DARIPADAmu, 
dia akan MENGHARGAI KEBAIKANmu 
Jika dia melihat SESUATU yang TIDAK BAIK
DARIPADAmu, 
dia akan MENUTUPnya 
Jika engkau meminta sesuatu BANTUAN 
DARIPADAnya, 
dia akan MENGUSAHAKANnya 
Jika engkau BERDIAM DIRI, dia akan 
BERTANYA KESUSAHANmu 
Jika engkau MERANCANG SESUATU, nescaya 
dia akan MEMBANTUmu 
Jika engkau BERSELISIH FAHAM dengannya, 
nescaya dia LEBIH MENGALAH untuk 
MENJAGA PERSAHABATANNYA 
DENGANMU..

       so..xkire la dye tu kawan ke..teman ke..bestfriend ke...yg penting kite kne jdi kawan@teman@bestfrind yg terbaik tok dorg..baru la dorg akan jadikan diri dorg yg terbaik tok kite..x gitu?? ape2 pown, hargailah org yg ingat kat kite...baru kite akn rase dihargai :)

    pesanan penaja : jgn sesekali memburukkan kawan kite...sebab kawan kite tu adalah cermin bagi diri kita..selamat beramal :)


kawan vs teman vs my bestfriend









        okelah...setakat ni je lah dulu ye....cik xtahu nk pick picture mane lagi dah...byk sgt..hahahha  ingat tau pesanan penaja tadi... smile always~










No comments:

Post a Comment